expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

October 22, 2010

Gila Kuasa Sangat!

Pernah tak bila pegi makan di kedai, bila sampai makanan yang diorder, sebelum rasa makanan haruslah snap gambar dulu. Lepas snap gambar, amek bau teruslah ngap! Lepas habis separuh pinggan, hati terdetik, 'macam ni dia masak benda ni. aku pun boleh buat'. Pernah? Tak pernah? Pernah?

Apa? Selalu?

Yes, I always have that feeling diva. Tak kiralah makan di kedai mahal hatta kedai murah. Lepas makan selalu cakap, one day nak try. Senang je tapi charge mahal. Ada percubaan yang berjaya dan banyak jugak yang gagal. Hahahahahah! Well, saya bukan chef, saya cuma domestic diva. Wah gitu!



Percubaan yang agak berjaya. Saya katakan agak disitu sebab ramuan yang digunapakai adalah terhad. Tidak ada rempah-rempah menarik seperti rosemary atau parsley etc. Ramuan sangat basic. Tapi rata-rata resepi memang bagi ramuan basic saje supaya juicyness udang besar itu lebih terasa. Memang betul!

Apa menu yang uols pernah cuba jaya?

2 comments:

iEfa said...

penah n selalu jek...siap ckp kt hubby ala ni dier letak ni letak itu ini...tp balik tk buat pon..kikik takdo maso laa

FAM said...

Iefa: hyee!! hahaha...yes yes. itu pun slalu jgk. smpi kena perli la.