expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

March 3, 2011

RM1800 yoo


Itu total saman ekor untuk 3 kereta yang ada di rumah. 1 biji lagi adalah selamat sebab jarang guna atas hiway. City car kekdahnya. Aku memang was-was dengan saman ekor ni. Ok, alasan yang sama semuanya speeding. Alasan paling mudah nak bagilah tu sebab atas hiway, memang sah-sah semua orang drive selaju dan sedaya boleh kecuali orang-orang skema memang jenis tak rempit.

Aku was-was sebab ada saman ekor tu dari tahun 2004. 2004 yo!!! Takkan kome tak boleh pos surat saman dan bahan bukti mengatakan kereta itu speeding. 7 tahun ko ada masa untuk pos saman (kalau ko tak gheti guna emel la). 7 tahun adalah jangka waktu yang sangat lama. Orang dah kawen, dah beranak dan beranak lagi, 1 surat saman ko tak bley hantar??? WTH???

Apa ko makan gaji buta kt balai? Eh, ke pejabat? Lantaklah. Yang pasti, apa korang buat sampai 7 tahun saman tidak berbukti. Apa ko ingat nak harap orang cek thru sms selang sehari kut-kut keta kena saman? Kejadah???

Memang ramai orang pertikai saman ekor ni. Sapa tidakkan??? Kes suami aku pun best jugak. Surat saman takde, surat amaran mahkamah yang datang. Angin takdak, puting beliung tsunami apatah lagi, tup tup ko anta surat amaran jek ye. Antalah surat berkenalan dulu, tau2 dah nak anta surat minang jatuh hukum. Gilos!!!



Boleh tak bayar tapi tak halalkan? Aku tak redho.

1 comment:

Anonymous said...

babe..

aku lagi hangin sbb org pakai no keta plat aku kat keta dia...(no keta palsu gitu)..bila aku check...keta yang dipakai sama...so nak buat rayuan pun xboleh....nak tak nak aku bayar juga nearly RM800 (after discount)..sbb aku nak jual keta aku kat org..nanti sangkut proses tukar nama...

kalo fikir mmg sakit hati..(dpt beli handbag ok!...) tapi ini semua antara org jahat itu dan ALLAH....

Aku yang sabar dpt lagi banyak pahala..adalah habuan aku nanti kat mana2...

hae hanafi