expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

April 5, 2011

Cake Campak-campak Siap


Saya suka berada di dapur. Alaa...sapa tak sukakan. Best gila duk dapur. Macam-macam ada. Kalau uols perasan, pegilah rumah mana-mana, dapur dan ruang tv mesti sebelah menyebelah. Setengah rumah tu, dapur kemain besar, ruang tv duk dalam dapur. Dapur ni kira nerve centre of each home. Betul?

Tapi saya tak suka masak sangat. Dah jadi biniisteri dan mak ni, nak tak nak, suka tak suka, kenalah masak. Kalau tidak, nak makan apa anak beranak ni kan. Tapi saya suka baking. Kalau suruh buat cake, laju jek saya tengok bahan apa yang ada, bikinlah apa cake yang boleh.

Baru-baru ni saya jumpa resepi buat cake yang senang. Senang gila sebab sambil buat sambil tengok tv sambil layan Dania pot pet pot pet sambil layan Nisha punggah barang. Campak-campak, taraaaaaaaaaaaaaaaa....siap cake sebijik! Buat minum petang sekeluarga. ewahh..


Ni cake campak paling senang nak buat. Rasanya sangatlah sedap sampai sekali hadap cake sebijik ni abis. Orange cake. Makan pulak dengan Crabtree & Evelyn (motif bgtau?) Earl Grey Tea memang marveles.


Ni namanya Langonberry Baked Cheesecake. Agak terbakar sket disitu. Kesnya saya cuma buat separuh bahan dari resepi asal. Patutnya masa bakar pun kena pendekkan la sket kan. No? Anyway, still sedap. Tak rasa muak cheese. Baru buat semalam sempena nak tengok abpbh. Hahaha


Saya selalu rujuk TTM untuk cake atau desserts senang tapi sedap. Thank u kak.


4 comments:

Nurhayati said...

adoi tgk puasa ni la nak tgk makanan kan..hihi nampak memang sedap cake tu.. harus balik ni nak cuba gak..

Joy said...

skill memasak terbaik la..main campak2 pun menjadi ;)

TopsyTurvyMum said...

memang senang campak2 je kan kek oren tu:)
langonberry tu nampak sedapp..lama tak pekena ciskek:)

FAM said...

Nurhayati: lepas berbuka leh buat. kalau buat seblm takut tercuit pulak. hehe

Joy: resepi senang, tu main campak je tu.

TTM: akak mmg vadevas la. nt ada resepi senang tepek lg yek! hehe