expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

September 28, 2011

I survived


Orang lain mungkin tak heran bila husband kena outstation. Mungkin dah biasa. Aku? Aku heran. Sebab dulu-dulu selalunya aku yang tinggalkan dia dengan anak-anak. Tak lama, paling lama dua malam. Biasanya semalaman je.

This time, Mr Hubby kena outstation. Oversea uols! Tak penah-penah kena keluar terus pegi Bangkok. Good for him though. Dapatlah berjalan pree tengok work culture orang kan. As for me, memang bersilatlah lima hari empat malam tu. Dua malam pertama adalah horror. Tak boleh tido nyenyak.

Kang si adik bangun mintak nenen. Padahal dah jarangggggggg sangat dia bangun malam. Biasanya boleh tido straight sampai pagi. Elok adik dah tido balik, kakak pulak bangun. Mengomel apa ntah tapi tak selesa. Aku sapu vicks kat perut, dada, kaki then sambung tido. In between pun aku asyik terjaga nak make sure si kakak tak hempap si adik. Sudahnya bangun pagi dengan mata panda.

Siangnye mujurlah diorang ke school. Tapi dari petang ke malam, memang tak menang tangan. Dengan nak uruskan diorang, masak, basuh dishes, laundry, gosok baju school Dania etc. Phewhhh!

I respect la wives yang selalu kena handle sorang-sorang. You ladies rawk!!


No comments: