expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

December 19, 2011

Kedai Ikan Rakyat 1 Malaysia (KIR1M)

Aku pegi ni dua minggu lepas kut. Kebetulan lalu situ terus singgah nak tengok. Nilah dia kedainya. Betul-betul belakang Sekincan ikan bakar tak sedap tapi mahal tu. Ni outlet kt Setiawangsa ye. Outlet lain aku taktau mcm mana, so komen aku based on outlet yang 1 ni je la. Komen pertama ;p

1. Banner lebih besar dari kedai. Ko tengok banner ko bayang kedai mesti besarkan? Skali masuk, lerr...cam kedai runcit biasa. Takde air-con cuma kipas. Hygiene wise, kotoq. Nak-nak kat area barang basah, berair je lantai. Anak aku sampai xnak jalan. Klau Nisha bolehlah dukung, Dania kalu?? -_____-



2. Cer korang tengok dua gambar barang basah tu? Apa komen korang?? Tak lalu ok nak membeli kalau dah ikan sotong duk berendam dalam air gitu. Kut air bersih aku bley terima. Ni klau kat giant ke carrefour dah berkali-kali tukar ais. Ok, aku paham mungkin sebab takde air-con maka ais cepat cair. Tapiiiiiiiiiii.....

3. Seafood pun, ada yang fresh ada yang tidak. Harga pun bercampur. Ada yang murah, ada yang lebih mahal dari giant & carrefour. Ada makcik sorang ni komen, 'kata murah untuk rakyat?' Ai no komen makcik ;p


4. OK, ni aku terkejut gila!! Slalu aku beli kat giant rm2.99 (kut) aku jarang cek harga. Tu tugas Mr Hubby. Al-maklum, dia orang finance. Pantang tengok nombor mesti nak buat comparison. Kau kata ni kedai untuk rakyat. Apa ke hal harga ko lebih mahal dari hypermarket woii?? Haihhhh


Verdict aku: Tak beli apa-apa. Terus ke Giant dan mungkin akan terus-terusan ke Giant dan Carrefour aje.


OkThnxBye



No comments: