expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

May 14, 2012

Travel Countdown Begins




Poyo!! hahahaha. Macamkan nak pegi jauh benar. Macamkan nak pegi lama benar. :p

Padahal tiket dah beli setahun lepas. Hahahaha. Peram punya peram, tiba-tiba eh, dah nak kena pegi ke? LoL!! Tu yang kelam kabut buat itinerary tu. Well, tak kisahlah ke mana pun janji ianya jalan-jalan, mestilah excited kan? Sekarang aku tengah susun-susun itinerary holiday. Dari day 1 sampailah ke day 6. Mesti kena susun kalo tidak sampai sana terpinga-pinga pulak. Rugi! Rugi! Mujurlah google banyak info. Macam-macam info ado.

Menyusun itinerary bukan saja tempat-tempat nak tuju, transportation, money changer, tempat makan halal sumelah aku google. Al-maklum, traveller cheapskate bernafsu besar memang gini. Mana bley jimat, kita jimatttttt! Divert uwang-uwang ke tempat lain. HA HA HA HA

Sangat fun buat travel research ni. Jumpa macam-macam. Plan 6 hari tu dah berapa ratus kali berubah pun aku xtau la. Tapi aku ni old school sikit. Segala mala on papers. Mr Hubby dah buat excel format cantik-cantik pun aku tetaplah dengan kertas sepah-sepah ni. Lepas tu nak cari info apa-apa, mulalah kelebet sana kelebet sini. Hahahahaha



Tengok! Gigih tak laki ai buat giteww? Nak harapkan aku memang takde la rupa gini. Aku memang fail kalo main dengan excel ni. Haihhhh...

Eh eh....beriya aku nak countdown bagai, tapi satu apa prep pun tak buat lagi. Duit lum tukar. Kasut jalan nan hado. Bekalan makanan pun belum beli. Eh eh...macam satu apa pun belum start. Apa pun tak boleh! HA HA HA HA HA




5 comments:

JaNnAh said...

achic! nak gi mane?

cikayu said...

sama cam saya....oldskool, suka guna ketas sepah2 pastu ilang...panik semacam.
nak pi mana ni?? i suka APTB (apa pun tak boleh) selalu guna among adik beradik....boleh bawa gelak..

Anonymous said...

Nak FM! Nak FM! Nak FM! :D


-zaireen

FAM said...

Jannah: dah balik baru bgtau, aci? ;p

CikAyu: kan..rasa lbh best guna kertas sbb lebih serabut lebih sepah maka rasa dh buat banyak research. kahkahkah

Zaireen: insya Allah!

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

dah start countdown... I is pun 10 days to go...lambat lak rs nye ;)