expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

July 26, 2012

Menu Iftar


Day 5 Iftar, Alhamdulillah. Ini first menu yang aku masak semua. Ok, kecuali kueh tepung pelita tu. Phewhhh! Penat ok memasak dalam masa 1 jam je. Dah macam cabaran dapur Masterchef. Anda diberi masa 1 jam untuk menyediakan 3 menu. Bermula sekaranggggg HA HA HA HA

Selalunya aku bergabung tenaga dengan mama untuk masak. Dia masak 1-2 menu, aku buat 1-2 menu. Ataupun dia masak, aku tolong kupas bawang, tolong kacau, tolong clear dapur etc. Or vice versa.

Semalam mama kurang sihat maka dia berehat. Aku tonggang terbalik sorang-sorang kat dapur tu. Eh tapi mama masuk jugak dapur tolong sikit-sikit mana larat. 

Tapi aku rasa puas. Puas dapat masak asam pedas ikan parang + mabong tu. Puas dapat masak ayam drumstick kicap request Dania. Puas bila semua dapat makan sempurna. Syukur Alhamdulillah. 

Lepas solat, pergi terawikh aku tak sabar nak balik rumah nak hadap menu moreh aku. Moreh aku ni memang aku punya sorang. 





Caramel Machiatto Hot yang disejukkan. Balik moreh penat-penat dapat minum ni adalah sangat lazat. Alhamdulillah lagi sekali. 


Menu hari ini? Belum ada idea. Selalu idea datang masa dah duduk dapur. 

No comments: