expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

March 21, 2013

Thursday

Hari ni aku lunch nasi ayam penyet. Aku pun tak tahulah kenapanya aku suka makan ayam penyet ni. Kadang aku order empal (read: daging) penyet. Pun favorite jugaklah.



See, aku makan pedas tapi bukanlah pemakan pedas tegar. Maksudnya aku takdelah ratah sambal belacan kinda person. My husband, yes. Dia tak boleh makan tak pedas. Mesti kena ada jugak pedas. Tapi, dia pulak tak suka ayam penyet.

Sambal ayam penyet kan pedas. Pedas tahap bila makan akan menangis sampai keluar air mata air hidung. Badan pun akan berpeluh sejuk menahan pedas.Itu bila aku makanlah. Dan secara tak langsung, aku akan makan laju, suap kunyah ala kadar telan. Haaa macam kena paksa makan pulak.

Tapiiiii......I will crave for more. Kalau ada orang insta gamba ayam penyet tu, dan dan tuuu la aku rasa nak. Eh bukan ayam penyet je, asal tengok makanan mesyi mau punya. LOL!!

Kesimpulannya, aku suka ayam penyet. Tu je nak cite today :p

No comments: