expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

October 28, 2009

Pengalaman bersama Chefel

Wah wah...tiba² rasa nak timbulkan balik mr chefel nih. Dah lama tak dengar cerita dari dia kan? Hmm..sebenarnya takdelah gambar hasil sentuhan baru mr chefel, cuma nak cerita sket pasal mr chefel nih.

Sejak beli mr chefel, dia adalah antara perkakas masak yang paling digunakan di dapur. Kalah kuali telinga tu tau! Asal nak masak je guna chefel, asal nak guna chefel je kena masak. Hahahahahaha

Setakat ini, saya dan juga chef² handal dirumah dah masak semua ini guna chefel:
  • roast chicken
  • roast lamb
  • steak
  • grilled mushroom and vegetables
  • omelette
  • hangatkan sandwich
  • ayam kuzi
  • ikan bakar
  • sossage & burger
Itulah yang saya boleh ingat. Dan sangatlah bagus chefel ni sebab saya boleh kurangkan minyak compare to masak dalam pan atau kuali. Maka....

Gunalah chefel kawan²!!


10 comments:

Mama hafiy said...

tetiba jer rasa nak pi beli

MommyDania said...

MH: to me its berbaloi-baloi ;)

CY3.5 said...

sejak si dia outstation ni, chefel tu pun dok diam je.. ngeee..

honeylanz said...

huh! testimoni yg baik punya la.. confirm has berjangkit

Umi Nawfal said...

alaaaaaaa... ni yg rasa tetiba terpesona ngan mr chefel nih..

MommyDania said...

CY: situasi anda dimaafkan. hehe

Has: dh mcm promoter tak akak nih? hahaha

Achu: terpesona aje? hehehe

Wawa said...

i first knew about chefel from verde's blog. then menjangkit2 kat lola and other's.

now it's you giving full swing testimonial.

i guess i MUST HAVE ONE.

:)

btw, hi it's me, wawa. Coming from lola's blog.

Nanak said...

tetiba nak gi beli jugak..heee

mama hannah said...

tuh la,aku pun mcm teringin jugak nak beli..heheh

MommyDania said...

Wawa: tu la..blogging ni contagious kan? anyway, hye!! ;)

Nanak: err...sy bkn penghasut yek! hehe

Tun: ko terjebak bkn salah aku ye ;p