expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

December 23, 2009

Jua, kenapa tak jadi?

Ye Jua, saya bertanya soalan ini kepada anda. Tidak orang lain, tapi kalau ada yang nak tolong jawab, silalah jawab. Sekali lagi saya tanya, kenapa tak jadi? Ohh...mesti U tanya apa yang tak jadikan? Meh sini I tunjuk ke U, dan uols semua.












Haa....kenapa tak jadi seperti yang U bikin? Dimana salah silapnya I nih? I dah pukul canang ikut sebijik-sebijik macam yang U cerita. Tapi rupanya tidak seperti yang U tepek kt blog U tu. I tak puas hati tau!

Tapi...tapi walaupun rupanya tidak marveles, rasanya tetap sedap. Makan pulak dengan vanilla ice cream letak strawberry sauce. Memang lazat dimakan kala hujan. Anak dara I pulun dekat 5 keping uols!

Puan Jua, sila beri keterangan kenapa rupanya tidak secantik pancake comel U tu. Mr Hubby cakap, ni bukan pancake, ni lempeng. Dush...dushh!!

10 comments:

jua said...

aku baru nak tanya, tu lempeng ke pancake. nanti aku komen lagi..aku nak bersiap gi klinik gigi.

MommyDania said...

Jua: ko meruntun jiwaku!

honeylanz said...

fatin, has tgk mcm pancake dah...janji sedapp ;)

MommyDania said...

Has: sob..sob..TQ. ada jgk yg memahami. ;p

saudah said...

yg penting, R A S A S E D A P.
walaupun rupamu x elegan, tetapi rasamu jua menjadi pujaan..

mama uzma said...

hihi...nape gitu jadinya kak..
adik iena atiukah tu slalu gak
wat bg anak2 taska makan...
bukan main suka lg..tak pe kak
cuba lg..

JaNnAh said...

achic, so true.. kalau i mmg i kata pancake.. sbb kalau lempeng.. lain lah!!! lagi leperrrrr... hhahah..

JaNnAh said...

achic, member i tanye, adakah itu kuih doraemon yg dipanggil "dorayaki" itu?? kalau iye.. sgt comel..

jua said...

bebeh, kalo rasa sedap lembut gebu tu maknanya dah betul le ko buat. cuma kalo jadi gitu, ko buka api kuat ke? api jgn kuat tau. pastu,kdg2 ada org silap...dorang sapu pan dgn butter/oil sikit sblm tuang adunan. tak payah bubuh butter. yg penting ko pastikan pan ko bersih, licin.

aku nampak macam tebal, ke ilusi image. aku pun x pasti. kalo tebal, selalunya sebab adunan ko terpekat. bila ko tuang, dia tetap akan jadi bulat comel cuma masalahnya bila dah adunan pekat..dia lambat sikit nak merebak membesarkan diri sedangkan bahagian bawah yg ko dah tuang tu dah mula masak...so adunan yang tgh ko tuang tu akan menempek atas yg tgh nak masak..tu jadi tebal.

nak ckp byk pun aku tak terer.

MommyDania said...

Iena: iye ke? baguih la..

Achu: pancake ek! pancake ek! doriyaki? apa tu?

Jua: frying pan aku sudah agak keuzuran makanya permukaanya tidak licin sangat so aku sapu la butter sket. patutlah jd gini ek. tang pekat tu, aku pun rasa mcm tu eventhough aku siap suka guna botol dania ikut measurement kt kotak. so lps ni kena lbhkan sikit la ye. apa pun, thanks beb! bila blh merasa blueberry jam ko nih? aishh...sedapnyeeee