expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

January 21, 2010

Make Over

Saya tak sempat pulak nak cerita tentang homeroom make over minggu lepas. Takdelah gempak pun, sekadar tukar cat dinding dan susun atur perabot dalam bilik saja. Maklumlah, dah masuk 5 tahun, rupa paras bilik tu sama jek. So sempena menyambut baby adik ni, saya mau kasi nafas baru kepada bilik itu.

Walaupun cuma room make over, tapi penatnya tuhan saje yang tahu. Alang² nak make over, saya buat spring cleaning sama. Macam² khazanah jumpa. Ada tu, dah 5 tahun terperap dalam laci tak penah tahu kewujudannya. Kemas punya kemas, adalah dalam 4 plastik besar jadi habuan tong sampah. Amek! Lega tengok bilik dah kembali lapang.

All in all, saya amat puas hati dengan hasilnya. Rasa macam masuk bilik baru. Lepas ni mission untuk cari curtain baru pulak. Ohh...dulu saya bagi option pada Mr Hubby; tukar cat dinding or tukar curtain. Dan dia memilih tukar cat sebab cheaper. Hahahaahahah!! Sekarang cat sudah tukar, kita cari curtain la pulak kan untuk matching dengan cat. Taktik!

Saya guna cat Nipon Satin Glo warna light taupe walaupun nipon tidak memberi cat percuma kepada saya seperti yang diorang buat kepada bloggers lain. Thanks to adik ipar saya, selama dua hari mengangkat segala perabot dalam bilik dan mengecat bilik tu sendirian. Cayalah bro!



5 comments:

Anonymous said...

fatin, agaknye kt mana ada jual curtain ready made yg cantik...selain jj ?

FAM said...

Has: macy's, SSF. macy kalau sale best2 jgk curtain dia, reasonable price la.

noniey said...

aku dulu masa bujan sebulan sekali mesti nak tukar layout bilik aku..tak leh tgk sama je.. tapi skrang ni tidak lagi.. sebab en suami tak suka.. so nye, cam tu je lah dari kawin sampai skrang.. baru 2 kali je tukar..

FAM said...

Noniey: aku pun suka tpnya bilik dh 4 segi mcm tu je, tukar2 pun tak kemana. huhuhuu

m-i-o said...

sgt tamak tau :P mula kat tukar cat aje, pastu rupa2nya curtain pun kena tukar jugak akhirnya!

i guess husband & wife memang ditakdirkan akan ada satu dua sifat yang bertentangan 360 degrees. ah ah ah :P