expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

August 27, 2010

7 For All Mankind

Eceh, bertuahlaa saya kalau dapat jeans 7 for all mankind tu. Mahal NM!

Sebenarnya, nak habaq mai. Anak dara no 2 saya dah tujuh bulan hari ini. Alhamdulillah. *clap clap*.

Tak sedar pun sebenarnya, tapi terperasan kat FB saya. Well, she's a happy baby. Manja? Yes! Maybe sebab dia tahu dia bongsu (so far) kut. Pantang kena tinggal memang mendayulah dia menangis. Kata drama queen kan?Sangat suka senyum. Tegur sikit je dah sengih-sengih nampak dimple kiri. Ohh, kalau kakak dia yang tegur, bukan sengih, terus ketawa. Suka sangat. Agaknya wavelength sama kut. Sama² budak! Dia juga sudah laju menjulur. Ohh, ni dari last month pun dah terror. Tapi masih belum merangkak. Bam bam sudah angkat tapi tak ke depan. Statik jek. Takpe, one at a time. Bila rasa nak crawl, crawllah adik. Kut nak terus berdiri, berlari, mommy tak kesah.

Physical milestones? She's 7kg plus. Petite size I would say. Sedap² peluk tapi lenguh jugak kalau dukung. Ke saya yang dh tua tak larat? Masih mendapat kebaikan susu ibu terbaik dari ladang dan juga susu tepung sebagai tambahan. Makan? Ohh, semalam saya cuba bagi bubur carrot and salmon. Abis semangkuk. Sedap la kut ek dik? Setakat ni dia cuma makan buburlah. carrot, brocolli, spinach, potato. Sometimes cereal (ni time mommy tak larat nak masak bubur), fruits; mango, plum (fav dia!), bananas.

Apa lagi nak cerita yek? So far itu yang saya teringatlah. Kut ada lagi, saya tambah. Well, tak lengkap kalau cerita tanpa gambar kan?

Alolololo.....ni gambar masa baru baik demam. So agak tak ceria di situ. Mata, hidung, mulut semua copy paste si kakak. Awwww, ada double chin di situ. Takpe dik, nanti kita usahakan yek? ngeeeeeeeeeeee



yeayy!!! Saya dah 7 bulan. Saya dah besar sikitlah. Tapi saya baby lagi tau. Tiket untuk saya manja² ngada². Tak lama lagi saya boleh nyanyi epi bedey tu yuu. Makan kek. Yeayyyy!!!

♥ HAPPY 7MONTH YOUNG NISHA ♥

4 comments:

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

comel la ur dotter ni..

FAM said...

J.L: hye! thank u ;)

JaNnAh said...

alalalala.. geramnya tgk mata dia..!! nih yg terasa nk bb girl pulak nih!! heheh

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

5 more months to 1!!! ;D
weheeee :)

btw babe, natasya (lady of leisure) tot of meeting up...to pass ur present menang for that quiz that day :)
so r u free on the 8th or 9th???
email me back for ur reply at baizurahnur@yahoo.com yah thanx!