expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

October 27, 2010

No Offence Orang Terengganu

Sebelum kita mula bicara, once again, saya mintak maaf pada orang-orang Terengganu. What I'm gonna tell is just my observation. Takde niat kenegerian or whatever. Afterall, u and I are from a same part of the country - East Coast.

Trip ke Terengganu ni adalah business cum pleasure. Bekerja sambil holiday. So on the nite that I have to work tu, I left Mr Hubby and kids at the hotel. With no car sebab kereta saya bawak. So I asked him to order Mc D through delivery service aje, senang. Tak nak order room service sebab food di hotel tu adalah kureng and harga mahal.

While working, around 845pm gitu, Mr Hubby called> Belum cite apa-apa dia duk mengeluh lepas tu gelak-gelak. Yang saya ni duk la pelik apsal laki aku camni adakah dia sudah gilak kena jaga anak-anak sendirian?. Lepas tarik nafas panjang-panjang, dia cakap,


























"Yang, kat Terengganu ni takde delivery la."

Ok, mula-mula saya faham bahawa Mc D tidak buat delivery ke hotel saya mungkin sebab distance jauh. Then he said,

"Noo....Mc D memang takde delivery kt Terengganu & Perlis"


Ohhh......macam tu pulak? So, instead of having Mc D (yang mana Dania sudah merajuk sebab tak dapat bubur Mc D) saya beli KFC tapau makan di hotel dan duk pot pet pot pet dengan Mr Hubby. Topik hangat adalah...

Ohh...mengapakah di Terengganu takde delivery?


8 comments:

CiKaYu said...

hahah.....soalan saya setiap kali balik kg hubby. hubby jwb, sbb takut messenger tak jmpa umah! bnyk umah x letak no umah...hahahahahha.

FAM said...

CikAyu: ye ke? tp not even dlm town. tak kan dlm town pun alamat tak betulkan?

kaezrin said...

standardlahh tganu mmg tak maju bab tuh awak...percayalah.....:P

FAM said...

Elin: haa...why oh why!! hotels amat superb. ri-yaz tmpt monsoon cup tu, phewhh, lawa giler. tp apsal takdak delivery????

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

tak tau lak...hehehe

afeeqah said...

sbb mcd baru and baru nk naik kak..pizza ada delivery i guess

DeeYa said...

Me pernah ikut hb outstation ke KT. Time bulan poser lak tu.. dah hujung2 and mmg plan nak beraya kat sana jek... buka dgn Mc D sekali jek. Hari lain tapau makan kat restoran jek. Pagi raya makan KFC.

FAM said...

Joy: haa....meh i bgtau. hehe

Afeeqah: really? baru? iye la kut. org mc d ckp kt tganu ada 3 outlet je. huhu

Mardiah: err..u or hubby mmg org tganu ke or sbb keje kena raya kt tganu? kesiannye pagi raya mkn kfc. huhuhuh