expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

June 17, 2011

Desserts at Ben's

Aku ni slalu suka nak test tempat-tempat makan. Especially kalau kawan-kawan yang recommend. Tak kira la through blogs, facebook or cakap mulut. Aku lebih cepat terpengaruh dari mereka-mereka ni daripada review kat sokabar dan juga paid advertorial di blogs. You know la kan?

Anyway, kali ni aku try Ben's, recommended by Miss Reena. Cik adik ni memang rajin pegi try sana sini. Dulu aku try Cream & Fudge Ice Cream sebab dia jugak. Bagus dik, kipidap!


Inilah Ben's. Duk tingkat paling atas kt Pavilion nun. Deco Ben's ni lawa. Cozy jek. Lampu pun ada takde, kira makan dalam suasana malap romantik gitu. Oh, ada juga al-fresco dining. Macam makan kt taman suasana dia tapi aku tak makan pun situ. Malas nak usung stroller.

Dekat 10min aku hadap menu tak tahu nak pilih apa. Dalam hati dah nekad nak try yang Reena recommend tapi cuba jugak bukak minda kut ada yang lain. Desserts dia banyakkkkk pilihan. Lepas ni bolehlah cuba lain pulak.


This is Berrific Sundae. Yummeh kan nampak? Dengan ketulan-ketulan strawberry itewww. *telan ailio.



Sesi gambar dengan Nisha. Ni anak ke mak yang hover? hahahahahah. Nisha masa ni baru bangun tido, mood agak baik. Ohh...semua strawberry berjaya dihabiskan oleh Nisha. Mommy dapat seketul jek. Tapi dia tak makan ice cream semua tu. Bagosss! To me, berrific sundae ni sedap. A bit tad too sweet tapi sedap. Cuma kalau ice cream dia lebih keras adalah lebih sedap. Ni macam cair so terasa manis tu sangat. Pada aku, sedap lagi chocolicious sundae Delicious.



Ni Mr Hubby punya. Dessertlah sangat. Dia orang jawa tulen, tak gemar dessert2 ni. Benda manis dapat rasa 1 sudu cukup. So dia pilih ni. Lamb pie. Harga dah tentu mahal dari berrific sundae aku. Mentang-mentang aku cakap aku sponsor. :p Rasa? hmm....rasa kamben. bley? Biasa-biasa aje. I tasted better.


Ramai jugak (kat twitter) review servis kat Ben's ni not good. Yup. Memang pun. Lambat dan tak efisyen. Berrific sundae aku tu dia pi hantar kat meja sebelah. Lamb pie Mr Hubby datang tanpa fork and knife. Dah bayar nak tunggu balance pun lama jugak. They really need to upgrade service la.


Nak tengok magic?? Sekejap ada.....


Sekejap jeeee dah takdeeee :p


2 comments:

Siti Fatimah said...

sedapnyer!!! tertelan air liur dibuatnyer... harus cuba nie but tah bila lah nak turun kl nie kan hehehe....

reena said...

Oh Berrific Sundae! Suka kepingan almond dia tu. Hihi.

Dengar gak ramai kena pasal service depa ni ye. Hmm..

Banyak lagi tempat sy blom try. Ntah bila nak try ni..