expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

August 3, 2011

Dania's Day 1 Ramadhan


I'm on cloud nine. I'm on the moon. Oh myyyy :D


No no noooooooo....i am not pregnant nor I don't have a new bag. sighhhh

I am just a proud mother. Hehehe. Baik...aku citer skrg. Aku bangga dan happy sebab aku tak sangka DANIA PUASA. Yes! Dania berjaya puasa.

Day one

Aku dah citer kat sini. She didn't make it, dapat half day je which I'm expecting it. Budak baru nak belajarkan. Lagipun, knowing her yang memang suka makan tu, memang susahlah dia nak bertahan.

Day two

School resumes as usual. Pagi hantar dah inform kat teacher Dania puasa. Dah sahur semua. And teachers juga bgtau kawan-kawan dia pun ramai yang puasa. So I guess that makes it easier sebab kawan-kawan puasa maka ada gang. Teacher mention yang dia ada jugak mintak minum air tapi dapat dipujuk oleh teachers. Good job teacher!

So petang tu lepas ambik dia, terus pegi param. Suruh dia pilih apa nak makan. Sebanyak-banyak menda ada kat param tu, dia pilih nugget. NUGGET?? Itu bley goreng kt rumah sayang oiii! Nope, tak nak goreng kt rumah. Nak yang cucuk lidi punya nugget. Dasarrr. Takpe, first day aku layankan je la. Lepas nugget, nampak air ribena. NAK jugak. Padahal sabtu lepas dah beli 2 botol besar ribena ado kt rumah. Pujuk-pujuk tukar beli watermelon juice. Last sekali, dia minta nak ayam percik. Finally something yang kompom aku tak buat. Hahahaha.

Balik rumah, punyalah tak dapat menahan godaan air dan nugget, 6pm dia bukak juga. jenuh dah pujuk macam-macam, tak berhasil. Muka dah sedih meronta nak makan. Haihhh la..well, apa pun aku rasa bangga. Sebab dia berdaya puasa jugak sampai petang. Dan yang best, dia tak nampak cam penat langsung. Happy macam orang tak puasa. Good girl!

We'll see today macam mana. Harap-harap dapat penuh. :D


No comments: