expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

April 25, 2013

Legoland Trip


Ya Allah berkurun dah pegi Legoland takde pun cerita ya. HAHAHAHA Oh it was FUN! Pegi hari Isnin cuti sekolah. Aku dan Mr Hubby memang tawakal je kalau ramai sebab dah janji dengan anak-anak nak bawak diorang. Few days prior to Legoland ni, haa suruhlah diorang buat apa saje, semua buat. Kemas toys tuu, kang cancel Legoland. Pegi mandi shampoo rambut tak mo main air, kang cancel Legoland. Ohhhh syurga!!! HAHAHHA








Alhamdulillah, orang takdelah ramai sampai tak boleh main. Average waiting time dalam 5-10 minutes which according to other people yang dah pegi, sangatlah ok. Tak semua kami dapat main, ada 1 2 parks tu kami lalu je, cakap kat budak-budak next time. Kita target rides/games yang sesuai je.







Aku takdelah tips sangat nak bagi pegi Legoland ni. Basically, barang-barang keperluan standard la, air mineral, topi, payung (optional), sunblock, snacks, roti etc. Dalam Legoland, panasnya takyah tanyalah macam mana memang panasssssssssssssssss sgt. Unless ko ada sunblock SPF 2juta, ko keluar Legoland memang berbelang. So make sure pakai baju long sleeve untuk elak sunburn teruk. Baju longgar kasi angin masuk. Hihi

Makan dalam Legoland sangat ok. Mahal sikit dari biasa tapi reasonable. Dari kau susah payah nak bawak bekal berbondong-bondong, aku suggest makan je la kt cafe-cafe Legoland tu. Bawaklah bekal nuggets or roti untuk on-the-go. Anak-anak aku tu, tiap kali lepas 1 ride, mintak air je manjang. Makan dah tak heran sangat sibuk nak main je. 


We had fun. Kalau aku duduk Johor, memang wajib beli annual pass. Hahahaha




No comments: