expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

September 17, 2008

I have been blog hopping here and there and met a number of friends. One of it is http://scribblingmom.blogspot.com/. And one of the entry was her homemade ikan bakar. Memang kecur air liur la kalau tgk. So I said to myself, I'm gonna try it at home. Oh yes, I did try. And it was splendid, awesome and sedap sangat. Thank you mrs. noba for the step-by-step recipe and inspiration. Ceewaaah!

I change the method of membakar, instead terus letak atas api, I put inside the frying pan. Ni kes malas nak kemas dapur..hehehehe

the result. mmg sedap. even my hubby ckp lps ni xyah beli kt pasar ramadhan dh. ngeee

Since yesterday we all laki bini mmg in the mood to cook, hubby buat kuah asam. Sedap..terror jugak rupanya dia. Oh oh..kalau dia tau ni..sure satu kampung dia kabor. And I cooked sambal udang and sayur campur campak2. Memang puas hati dapat masak for my little family. And today my parents got back from outstation, gonna do ikan terubuk & pari bakar pulak.

To Mrs Noba, thank you so much for the recipe :)

Let's have a look at the dishes ya, though gambar agak blur, mmh camera dh lapok..kena tukar nih..ishh...alasan nk cari camera baru lg! Hehehe


air asam ciptaan Mr Hubby. sedap..serious!

my sayur campur campak2. dania loves it especially the brocolli.

and last, sambal udang. termasin sket. maklum ler puasa tak boleh rasa. hahahaha


1 comment:

Anonymous said...

hi...tak sangka u nak try the recipe...
and sib baik you kata okeh..hehehe...
thanks for visiting :)