expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

March 17, 2009

Jawa Rangers

Weekend lepas saya balik ke kampung hubby di Muar. Kesnya ada kenduri sepupu dia. Makanya, secara rasminya ada rewang. Makanya lagi, secara tidak rasmi saya kena la buat-buat rajin dihadapan mentua dan sedara mara. Mula dari Sabtu petang hubby & co (saya juga) singgah ke tempat kejadian melihat-lihat apa yang nak di tolong. Bukan setakat lihat, saya kena bertugas dah. Macam-macam arahan laa..potong sayur, potong bawang ok lagi..potong babat*??? Adusss...mak ni suka makan babat tu tapi nak membersihnya mak surrender! Kesian kan (mimielola, mak pinjam!)

Ahadnya, hari kenduri. Pagi-pagi jam 1045am (paginyee) we all dah ada diruang dapur rumah pengantin. Penuh sesak dapur xboleh nk bergerak dengan sedara-mara hubby. So saya sekali lagi buat-buat rajin tolong potong sayur etc. Tapi yang tension-nya, awat la diorang ni cakap dalam bahasa Jawa. Huwaaaaa!!!! Mak tension you all! Saya sorang-sorang yang tak paham apa-apa. Diorang pulak ke main gelak bergosip pot pet pot pet. Dangg!!!





Dan lagi best, Dania dah pandai mengira 1-10....................................dalam Jawa.. SEKIAN.

*babat = perut lembu


5 comments:

l i e y n said...

baru nak tanya babat tu apa...

u r tagged twice!!!!
jgn buat2 tak perasan!!

JaNnAh said...

huhuhu.. go! go! dania! rilek la acik! sabarrr yee.. nanti lama2 paham le tu.. ask mr jo ajar la..

Ms Lola said...

I BARUUUU je dgr term Jawa Rangers ni semlm. Gelak tak hengat, ok...

FAM said...

lieyn: ohh, terharu aku. insya Allah, nt aku buat k.

umi nawfal: acuuu!! cmne blh jumpa kt sini? hehehehe

mimielola: i'm part of it daaaa..huhuhu

Saudah Salleh said...

hi, mommydania..sama la kita..bila ada rewang @ sedara dtg @ lepak2 je pun mereka mmg gunakan bahasa jawa...odah je menantu yg tak faham itew bahasa..depa gelak berjemaah mak buat tak tau je la..ada yg baik ati nolong translate, paham ler..if not, buat donno je la..