expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

June 17, 2009

Dunia Sophie's World


Dulu saya pernah baca buku ni. Menarik tapi it took me a while to finish it. Kenapa? Sebab buku ni kompleks. Sekali berhenti, bila nak sambung saya kena patah balik 2 3 muka surat to catch up balik ceritanya. Mana tak kompleksnya, segala philosophers like socrates and pluto and their philosophies semua ada dalam buku ini. Ohh, buku ni masa saya beli dulu, kategorinya 'children's book' ok!

Dan baru-baru ini saya terjumpa buku ini yang telah pun diterjemahkan ke bahasa melayu. Tapi saya tak sempat pulak nak belek. Frankly speaking, saya tak suka baca buku terjemahan. Sebab dulu saya pernah baca buku John Grisham yang diterjemahkan. Ohh, sangat tak best! Tak dapat feel sebenar. Tak tahulah, mungkin penulis tu yang tak pandai kut.


On the other note, saya dah berjaya habiskan Twilight trilogy saga. Fuhhh! Macam ketinggalan jek sebenarnya ek? Orang lain dah khatam lama dah. Dan semalam berjaya tengok dvd cetak rompak filem Twilight. Best tapi tak feel. Tunggu New Moon la pulok....


thanks to mimielola kerana menyedarkan saya.

4 comments:

m-i-o said...

hua hua hua.
mak pun baru tengok twilight the movie, nyah :P
what a coincidence!

FAM said...

ok la...ada gak yg lambat :)

Ms Lola said...

Eh, baca 3 je ke? No. 4?

FAM said...

ML: no 4 pun sudah.