expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

July 21, 2009

Buka Puasa Semalam

Memang kelakar kalau saya kenang-kenang balik. Mana taknya, kan saya cakap saya takde idea nak makan apa waktu berbuka. Memang takde idea langsung. 6pm keluar opis, papa saya tanya, nak singgah pasar malam ke? Saya pikir-pikir menu biasa kat pasar malam, takde yang mengujakan. So, tak perlu ke pasar malam.

Masih dalam kereta nak balik, Mr Hubby call memberitahu dia pun on the way balik. Aik, awalnya balik. Dia tanya juga, nak pesan apa-apa ke? Hmm...tak perlu sebab tak tahu nak pesan apa.

630pm sampai rumah, masih blur nak makan apa. Saya cakap pada mama saya, masak je la apa-apa sempoi. Tapi ye la...kalau 630pm baru keluarkan ikan ayam segala dari freezer, alamatnya jam 8pm baru boleh start masak. Maka, saya nak berbuka dengan apa?

Pukul 710pm papa saya bagi idea, order je Domino's. Ahha...ni menarik! Cepat-cepat saya call, order semua. 730pm pizza sampai.

Saya pun stand by buat nescafe panas, tunggu waktu berbuka. Sebab pikir saya seorang yang puasa, saya buat nescafe tu satu mug saje. Tengok-tengok bila azan, semua duk keliling meja sama-sama berbuka. Amboii....diorang nih, ngalahkan orang puasa. Maklumlaa...berbuka dengan pizza.

Ok, sebelum makan, Dania akan baca doa. Lepas abih doa makan, sama-sama makan pizza macam orang berbuka puasa kaedahnya.


Hari ni macam nak buat fish and chips laaa....hhrrrmmmmmm??!!

No comments: