expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

July 7, 2009

Lunch di Mc D yang Hampeh

Minggu lepas seminggu saya di rumah menjaga Dania.

Minggu ni menjaga Dania juga, tapi di ofis. Terpaksa bawak dia ke ofis sebab nanti melayang la bonus saya kalau terperuk saja di rumah banyak sangat kerja perlu dilangsaikan.

So tengah hari tadi lepas ke bank bayar hutang, saya bawak Dania ke Mc D untuk lunch. Macam biasa menu dia mesti bubur ayam. Saya suruh dia duduk cop tempat sambil saya beratur. Selang beberapa saat saya akan toleh tengok dia. Cuak beb, mana tau ada orang jahat. Nauzubillah...

Saya order;

a) Mc Value Big Mac (punya la lapar mak sorang nih)

b) Happy Meal McNugget (utk dapatkan toy Ice Age punya pasal!) --->Ke mak dia nak makan banyak???

c) Bubur ayam regular

Setelah membayar, saya diminta ke tepi tunggu makanan sampai. Masih sibuk toleh ke meja tengok anak saya yang diam je duduk. Saya tengok tray saya dah penuh tapi bubur belum ada. Saya tanya, dia cakap takde order. Boleh?? Mak dah hangin time nih, suruh ambil bubur jugak. Bayar lagi. Nasib baik cepat.

Bila dah duduk di meja kerusi, kami santap fries dulu. Dah abis fries, Dania makan bubur pulak. Saya pun dah ready nak ngap Big Mac saya. Bukak kotak, aik!! Apsal big mac ni selapis jek. Bukan patut 2 lapis ke? Saya belek resit. Ada bigmac value meal, ada Big & Tasty burger. Apa kejadah laa mamat cashier tadi nih!! Don't mess with a pregnant hungry lady otei!!

Haa...elok pulak ada akak supervisor McD jalan-jalan, saya panggil. Story yada yada, saya decide saya makan je Big & Tasty tu, just refund balik duit Big Mac. Patut lah masa bayar rasa mahal sesangat, rupanya salah!

Huhh!!! Makanya lunch saya hari ini agak hampeh. Tapi tetap kenyang. Syukur....

3 comments:

mamaDhea said...

klu sya tak berani soh dhea cop tempat duduk sendiri.. dhea ni mmg tak bleh duduk diam.. makanya, harus sama2 beratur.. hehe..

FAM said...

MDhea: slalu pun mmg beratur sama2. tp meja td tu btl2 sblh kaunter, ramai org pulak tu. takut nt food dh ada, tmpt xde..huhuhuu

Diver Mom said...

oh.. siannya.. saya kalau ke Mc D biasanya akan order Double Cheese.. :) itu je lah.. :)