expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

September 11, 2009

gambar lagi...

Menu beberapa hari lepas. Konsep (oh yes..mesti ada konsep!) masakan gerai/kedai makan. Ngeeee...


Biasanya kalau ke kedai makan kami order tomyam atau sup ekor. Tapi nak senang kali ni buat sup ayam aje. Semangkuk Dania makan!


Kailan ikan masin mesti ada


Daging masak merah ni faveret Mr Hubby dan papa. Tapi dlm gambar ni dah macam masak hitam la pulak. Aiyooo...


Haaa! Ni cubaan pertama saya buat udang goreng tepung. Sangat hampeh dan hampa sebab tak jadi. Tak jadi pun nak tepek kt blog...huhuhuhu..ada sesiapa tahu camne nak buat udang goreng tepung ala kedai tu??



Ohh..Tak lupa anak daraku yang tak puasa tapi lagak ngalahkan orang puasa. Tak sangka dia suka pulak sago gula melaka nih....ke sebab dia memang suka makan?


Yang takde cuma sambal belacan. Kena order kat Jua nih. Boleh ke Jua? Itu je edisi kali ini. Sekian. *smile*


3 comments:

noniey said...

aku selalu buat udang atau sotong celup tepung tu.. en suami kata jadi.. heheh.. tepung tu ko letak soda bikarbonat + baking powder.. jangan letak banyak sgt.. nanti pahit plak..

jua said...

sup tu buat i terliur. kalo u tak cakap sup ayam, tobat i ingat sup tulang. sambal belacan? bolehhhhhh....

ibusinga said...

happy belated birthday!!!!!
sedapnya kailan ikan masin tuuuuuuu...